Thursday, June 4, 2009

Хэдэн сарын өмнөх үгс

Хав харанхуй өрөөнд би өөрийгөө түгжчихлээ

Айж байсан ч гарахыг үл хүснэ

Хайр минь дээ... намайг авраач.


Зүрхнийхээ үгнүүдийг хэлэх гэтэл

Миний ам үзэн яадалт өшөө авалт хараал зүхэл яриад эхэллээ

Чи миний зүрх биш байна


Нууц юм нууцаараа л үлдэг

Мэдэхийг ч хүсэхгүй байна

Мэдсэнээс үхэхийг би илүүд үзнэ


Зүрхээ өвтгөн байж би чамайг уучиллаа

Өөрийгөө өрөвдөн байж өөрчиллөө

Чи ямар хүчтэй юм бэ?


Гунихралын үгс

Гуниг минь чи намайг битгий хаяач

Би чамд хайртай

Чи л байхад би ухаантай зүйлс хийдэг


Охиныхоо тухай зүүдлээд

Өөрөөсөө ичин улайж хэсэг хэвтэв.

Бурхан надад ээж болох ёстойг минь сануулав уу?


Эмэгтэй хүн болж төрсөндөө одоо хүртэл зовно

Ирээдүйд төрөх охиныхоо төлөө

Ээжийнхээ эмээгийнхээ төлөө

Эрчүүдийн бүтээсэн орчлонд хэрхэн харгис амьдрах вэ?

Эмэгтэй гэдэг үгэнд байгаа тэр бүхнийг хадгалан байж

Уучилдаг, өршөөдөг, энэрдэг ойлгодог нэгэн байж

Хэрхэн хатуу, хүчтэй амьдрахыг минь заагаач.


Од, шувуу, итгэл

Яг л эдгээр шиг амьдрахсан.


Нэг ширхэг навчыг мөчирт нь байлгахын төлөө

Өвдөж байгаа нэг хүний эдгэрэлийн төлөө

Муудалцаж байгаа гэр бүлийн тайтгарал болоход ч юмуу

Өөрийгөө зориулахсан.

Гутрангуй хүмүүст итгэл өгөхийн төлөө

Нэг зүрх, нэг амьдралын төлөө би өөрийгөө өгье

Бүх сайн сайхан хайр, энэрэлийн төлөө

Намайг бүхлээр минь ав


Үхчихсэн хүн юу боддог бол?

Түүний төлөө шаналан байгаа хүмүүсийг сонсдог болов уу?

Бүгчим авс түүнд ямар байдаг бол

Үхлийн тухай битгий бодуулаач.


Түүний минь бүх зүйл энгийн

Энгийнээс энгийн үүнээс илүү гоё үг түүнд минь тохирохгүй

Энгийн юманд л агуу зүйл нуугдаж байдаг

Салахын аргагүй яг л донтдог шиг

Энгийн түүнийгээ

Энгийн л хайрлахсан.

Би хэзээ ч хэнд ч итгэж байгаагүй

Хэнийг ч үнэлж бас хэнээр ч үнэлүүлж байгаагүй

Байгаагүй бүхний төлөө өширхөж гомдож ч байгаагүй

Энэ бүхэн зүгээр л, ямагт зүгээр л нэгэн үзэгдэл байсан

Инээдэг, уйлдаг, аашилдаг, гунидаг жижигхэн охин

Хэзээ ингээд амьд нэгэн хүүхэлдэй болчихсоноо ч ойлгохгүй нь

Бүжиг, үгүй ээ шүлэг юу ч байсан болно

Намайг амь оруулж өгөөч, үүнийг л таниас хүсье

Шүлэг 4-н мөр байдаг болохоор

3-н мөр шүлэг бичихийг л хүсэх….

Өөрөөрөө байх гээд


Тэнэг юмаа… яг ингэж бодоод дуустал

Ахиад л тэнэглэчихлээ.

Алдаж дуусдаггүй хорвоо


Хүссэн үедээ, хүссэн ганц зүйлээ авчихаад

Би энэ хорвоогоос уйдлаа гэх…

Хүссэн үедээ авч чадахгүй зүйл үлдсээр атал


Өөртэйгөө удаан уулзсангүй

Олон хоног өнгөрчээ…

Өөрийгөө таних гэж хичээнэ.


Ширхэг ч одгүй тэнгэр

Од л байсан бол

Гунихрал минь утгагүй байх байсан.

No comments:

Post a Comment